Leukadia petrin

Leukadia petrin

Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017

ΑΝ Η ΛΕΥΚΑΔΑ ΑΝΗΚΕ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ!





1. Ο Όμηρος αναφέρει την Ιθάκη «πανυπερτάτη προς ζόφον», ως πιο απόμακρη των 3 άλλων προς τη Δύση, σύμφωνα με τον τότε προσανατολισμό.
2. Κανένα από τα απίστευτα κοντινά νησιά Κεφαλονιά και Θιάκι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «πανυπερτάτη» ως προς το άλλο, μιας και απέχουν μόλις 1,8 μίλια μεταξύ τους!
3. Επειδή επιστημονικά είναι αποδεδειγμένο, ότι από το λιώσιμο των Παγετώνων και την μετατροπή της Μεσογείου από αλμυρή Λίμνη σε μια τεράστια Θάλασσα, το 10.000 π.Χ. με τεράστια άνοδο της επιφάνειάς της, το Ακρωτήρι της Ακαρνανίας που αποτελούνταν από την Λευκάδα, την Κεφαλονιά, την Ιθάκη και την Ζάκυνθο, αποσπάσθηκε από την Ακαρνανία και τα 4 πρώην νησιά επανανησιοποιήθηκαν όλα! Η άποψη ότι η Λευκάδα δεν νησιοποιήθηκε είναι κάθετα και οριστικά λάθος και μάλιστα εσκεμμένο. Αν δεν ήταν νησί αλλά προέκταση της Ακαρνανίας, σαφέστατα θα είχαν αφήσει στοιχεία όλοι οι Λαοί που πέρασαν και διέμειναν μικρά και μεγάλα διαστήματα στην Ακαρνανία, κάτι που ουδέποτε ανακαλύφθηκε κάτι ανάλογο. Ούτε Κουρήτες, ούτε Τηλεβόες, ούτε Τάφιοι ούτε καμία άλλη φυλή που πέρασε από την Ακαρνανία δεν άφησε στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι διέμειναν ποτέ στην σημερινή Λευκάδα, που εμείς θεωρούμε με απόλυτη βεβαιότητα ότι είναι η Ομ. Ιθάκη! Άλλωστε αν δεν ήταν πράγματι Νησί δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση η Επιστήμη να την αποδεχθεί ως Νησί!
4. Η άποψη ότι ο Όμηρος δεν γνώριζε καθόλου την Δυτική Ελλάδα όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά το αντίθετο. Γνώριζε τη Δωδώνη, γνώριζε την Είσοδο στον Άδη με απίστευτες λεπτομέρειες, γνώριζε την Ένωση των τριών ποταμών στο σημείο εκείνο, του Αχέροντα με τον Κωκυτό και τον Πυριφλεγέθοντα και αμέσως μετά τα 3 μαζί, που συνενώθηκαν στο ίδιο σημείο σε ένα, και έπεφταν στην Αχερουσία λίμνη, την οποία περιγράφει με εκπληκτικές λεπτομέρειες, όπως και την Δωδώνη, κυρίως όμως τον απίστευτα ολόκλειστο σχεδόν Κόλπο της Ελαίας όπου καταλήγουν και ο οποίος είναι γλυκύς γιατί έχει πολύ στενή είσοδο – έξοδο προς τη θάλασσα, οπότε υπερισχύει το νερό των 3 ποταμών! Η τοποθέτηση του Όμηρου ότι το πρώτο νησί που συναντά κανείς κατερχόμενος από την Θεσπρωτία προς Ν-ΝΑ είναι η Ιθάκη, δηλ. ταυτίζει τη σημερινή Λευκάδα, που όντως είναι Επιστημονικά το πρώτο νησί κατεβαίνοντας από την Θεσπρωτία, με την Ομηρική Ιθάκη, έχουμε εμείς το δικαίωμα να αμφισβητήσουμε αυτές τις ταυτοποιήσεις? Το λάθος του Στράβωνα, και δεν είναι το μοναδικό, θα το συνεχίσουμε και θα το διαιωνίσουμε? Μήπως δεν μας ταλαιπώρησε το απίστευτο λάθος του ότι υπήρχε ρυάκι μεταξύ της Κεφαλονιάς και της χερσονήσου της Παλικής? Χωρίς απολύτως κανένα βιβλιογραφικό στοιχείο, χωρίς καμία έρευνα, χωρίς λογική, χωρίς αιδώ…..!!!
5. Το Ανάκτορο στην Πύλο δεν θα βρίσκονταν ποτέ, γιατί ο Στράβων ανακάλυψε 3 πόλεις με το όνομα Πύλος και μπέρδεψε αφάνταστα όλη την έρευνα και γι' αυτό βρέθηκε προτελευταίο με απομείναν το Ανάκτορο του Οδυσσέα!.
6. Γιατί το 4 φορές επαναλαμβανόμενο ερώτημα «οὐ μὲν γάρ τί σε πεζὸν ὀΐομαι ἐνθάδ' ἱκέσθαι» = «Δεν νομίζω να ήρθες με τα πόδια» και μάλιστα σε στιγμές σοβαρότατες, που ούτε καν υπάρχει η υπόνοια χιούμορ ή μιας τυχαίας και άσκοπης ερώτησης, σαφέστατα επιβεβαιώνει την απόλυτη εγγύτητα της Ομ. Ιθάκης με την «άκτήν ήπείροιο», κάτι που δεν συμβαίνει με τα άλλα τρία «Δουλίχιόν τε Σάμη τε καὶ ὑλήεσσα Ζάκυνθος»!
7. Γιατί η Ιθάκη του Οδυσσέα ήταν πολύ κοντά στην ηπειρωτική ακτή και επαναλαμβάνεται και επιβεβαιώνεται σε πολλά χωρία, κυρίως όμως είναι καταλυτική η περιγραφή ότι ο Φιλοίτιος καθημερινά περνούσε με ζώα για να θρέψει 170 τρόφιμους των Ανακτόρων με Πορθμείς (άρα υπήρχε Πορθμείο με Πορθμείς, δηλ. Σχεδία και όχι Πλοίο με Ναύτες) και επέστρεφε αυθημερόν για να το επαναλάβει την επομένη. Αυτό το στοιχείο ούτε κατά διάνοια θα μπορούσε να το σκεφτεί κανείς να γίνεται από το σημερινό Θιάκι ή την Κεφαλονιά προς την απέναντι ακτή, που ήταν κατά πολύ πιο απόμακρα από την σημερινή απόσταση, μιας και ο Αχελώος από 90 νησάκια σήμερα απομένουν μόνο 19 λόγω των συνεχών προσχώσεων. Το Πορθμείο εκείνη την εποχή αλλά και σήμερα είναι ένα πρόχειρο ξύλινο κατασκεύασμα για πολύ – πολύ μικρές και ασφαλείς αποστάσεις ώστε να περνούν με ασφάλεια μέσα από λίμνες ή από ποτάμια ή από μικρού εύρους θαλάσσιους Πορθμούς, όπως ακριβώς είναι και ο Πορθμός της Λευκάδας! Είναι δυνατόν να δεχτεί κανείς λογικός άνθρωπος ότι υπήρχε πιθανότητα να πηγαινοέρχονταν με Σχεδία καθημερινά επί τρία χρόνια (1.100ημ.) χειμώνα - καλοκαίρι ο Φιλοίτιος από το σημερινό Θιάκι ή την σημερινή Κεφαλονιά στην απέναντι Ακαρνανία εκείνη την εποχή που η θάλασσα ήταν πολλά χιλιόμετρα στο εσωτερικό της Ακαρνανίας και τα νησιά των Εχινάδων ήταν 90 (επι εποχής Ηρόδοτου ήταν τα μισά και σήμερα έμειναν 19 από τις προσχώσεις του Αχελώου, σύμφωνα με την φράση του Ηρόδοτου «… τας ημισείας ήπειρον πεποίηκεν»!)
8. Γιατί αναφέρει την Ιθάκη με σαφήνεια ότι δεν είναι απέναντι από την Ηλεία, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα τρία (Δουλίχιο, Σάμη και Ζάκυνθο), τα οποία με σαφήνεια τα τοποθετεί (και όντως είναι) κοντά και απέναντι από την Ηλεία (και επαναλαμβάνεται αυτό τρεις φορές στο Έπος), κάτι που αυτό οδηγεί αποκλειστικά στην ταύτιση της Λευκάδας με την Ιθάκη του τότε.
9. Γιατί στο χωρίο (Οδ. ξ, 96-98) ο Ποιητής βεβαιώνει την εγγύτητα της Ακαρνανίας με την Ομηρική Ιθάκη:

ἦ γάρ οἱ ζωή γ᾿ἦν ἄσπετος: οὔ τινι τόσση
ἀνδρῶν ἡρώων, οὔτ᾿ ἠπείροιο μελαίνης
οὔτ᾿αὐτῆς Ἰθάκης:

Ήταν αλήθεια εκείνου αρίφνητο το βιός· κανένας τόσα
από τους ήρωες δεν απόχτησε, για στη στεριάν αντίκρυ
για στην Ιθάκη ακόμα (Κ.Κ)

Αυτή η σύγκριση ποτέ δεν γίνεται για αποστάσεις από την ηπειρωτική ακτή, όπως της σημερινής Ιθάκης 17 ν.μίλια και της Κεφαλονιάς 20 ν.μ. ή ακόμη και της Ζακύνθου με την Ηλεία, που είναι μόλις 8,5 ν.μίλια!
10. Γιατί η Ομηρική Ιθάκη, όπως αναφέρεται στην Οδύσσεια, ήταν το πρώτο νησί από τα 4 του Οδυσσέα, που συναντούσε κανείς ερχόμενος από την Θεσπρωτία προς το μεγάλο και με μεγάλο Εμπορικό Στόλο, Δουλίχιο, το οποίο με απόλυτη πλέον βεβαιότητα είναι η σημερινή Κεφαλονιά! Σήμερα και πάντα το πρώτο νησί που συναντά κανείς ερχόμενος από Β-ΒΔ ήταν και είναι η Λευκάδα, κάτι που αυτόματα την ταυτίζει με την Ομ. Ιθάκη!
11. Γιατί ο Όμηρος γνώριζε για τον Λευκάτα Απόλλωνα, όπως τον γνώριζε και η Λεσβία Ποιήτρια Σαπφώ, πολύ κοντινή και γεωγραφικά και χρονολογικά με τον Όμηρο. Πέντε (5) Ναοί βρέθηκαν στα Επτάνησα αφιερωμένοι στον Θεό Απόλλωνα. Ο μοναδικός από το 1300 π.Χ. είναι της Λευκάδας και οι άλλοι 4 ανήκουν στην Κέρκυρα και στην Κεφαλονιά που είναι του 8ου π.Χ αιώνα και νεώτεροι! Βασικότατο στοιχείο υπέρ της Λευκάδας! Στην σημερινή Ιθάκη κανένας! Και είναι βεβαιωμένο από το ότι από κει έπεσε και ο Κέφαλος για τον άτυχο έρωτά του με την Πτερέλη. Ο Κέφαλος ήταν πατέρας του Αρκείσιου, ο οποίος ήταν πατέρας του Λαέρτη κι αυτός του Οδυσσέα, άρα 90-100 χρόνια νωρίτερα από τον Οδυσσέα.
12. Γιατί είναι εντελώς ανιστόρητη και απαράδεκτη η τοποθέτηση της Αστερίδας στο στενό της Κεφαλονιάς με το Θιάκι για πολλούς λόγους. Δεν έχει απολύτως καμία σχέση το Δασκαλιό με το νησί Αστερίς, α) Δεν είναι νοτιότερα της Ιθάκης και πολύ κοντά στην περιοχή του Εύμαιου που διαβιούσε στη Νότια Ιθάκη! β) Δεν έχει απολύτως κανένα από τα στοιχεία με τα οποία την περιγράφει ο Όμηρος, ούτε αμφίδυμα λιμάνια έχει γιατί δεν έχει απολύτως κανένα λιμάνι, ούτε είναι στο μέσον της απόστασης των δύο νησιών, αλλά πολύ κοντά στην Κεφαλονιά και πολύ μακριά από το Θιάκι, ούτε ανεμοδαρμένα ύψη έχει, αφού το ύψος του είναι 3-5 μ., ούτε μεταξύ των 2 λιμανιών υπάρχει χώρος για τον Οικισμό των Αλαλκομενών, που μας διδάσκει ο Απολλόδωρος και το επιβεβαιώνει και ο Στράβων, μιας και δεν έχει απολύτως κανένα λιμάνι, ούτε χώρο για διαμονή και ύπνο των ανδρών της εκάστοτε βάρδιας! γ) Μας οδηγεί δε μέσα σε ένα πολύ στενό Πορθμό μεταξύ Θιάκι και Κεφαλονιάς, κάτι που είναι ασυμβίβαστο με την εντολή της Αθηνάς προς τον Τηλέμαχο να πηγαίνει μακριά από τα νησιά «εκάς νήσων» και ο ίδιος ο Στράβων το παραβλέπει περιέργως! Διότι ταξίδευε επί αρκετή ώρα δίπλα και πολύ κοντά σε δύο νησιά, που υπήρχε η δυνατότητα οι Μνηστήρες να του φύλαγαν καρτέρι σε έναν όρμο της σημερινής Κεφαλονιάς ή της Ιθάκης, ενώ είχε την άπειρη δυνατότητα να πάει από την έξω πλευρά την βορειοανατολική και να αράξει όπου θέλει και μετά να προχωρήσει προς τον Εύμαιο και το Ανάκτορο. Περιέργως δεν αναφέρει κανείς που είναι ο Ερμαίος Λόφος απ’ όπου είδε το πλοίο να μπαίνει στο λιμάνι ο ίδιος ο Εύμαιος, και κυρίως που είναι η κατοικία του Εύμαιου! Σαφώς ο Όμηρος τον τοποθετεί στο Νότιο Θιάκι, ενώ η άποψη Ομηρικό Άστυ στο Β. Θιάκι δεν δικαιολογεί το νησί Αστερίς τόσο κοντά στο Άστυ και εντελώς σε απίστευτη τοποθέτηση του νησιού Αστερίς! Το δε μέγεθός της δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το «ου μεγάλη», γιατί το Δασκαλιό είναι μια βραχονησίδα! Το δε περίεργο είναι ότι αν όντως το Θιάκι είναι η Ομ. Ιθάκη και αν όντως είναι το Δασκαλιό η Αστερίς, πως εξηγείται το δεδομένο να πηγαίνουν τα δύο πλοία προς το Ομ. Άστυ και να είναι μπροστά το πλοίο του Τηλέμαχου και πίσω του το πλοίο της Ενέδρας, αφού το περίμεναν πλέοντας μέσα σε έναν στενό πορθμό, και ταυτόχρονα οι της ενέδρας ήταν ξεκούραστοι ενώ οι άλλοι έρχονται από πολύ μακριά και σαφώς ήταν πολύ κουρασμένοι οι κωπηλάτες! Σαφέστατα η Αστερίς δεν τοποθετείται από τον Ποιητή κοντά στην Πόλη, αλλά κοντά στον Εύμαιο τον βοσκό και μάλιστα στο Νότιο κομμάτι της Ομ. Ιθάκης! Είναι περίεργο να το επισημαίνει αυτό ο Στράβων και το ίδιο και ίσως και πιο σοβαρό και περίεργο να τον ακολουθούν οι πάντες χωρίς κανέναν προβληματισμό! Αυτό δεν είναι έρευνα, είναι υποκειμενική άποψη, άρα απορρίπτεται!!!
13. Η άποψη ότι στον Πόρο της Κεφαλονιάς ήταν η πόλη της Ομ. Ιθάκης, ο Όμηρος το αποκλείει αμετάκλητα με την περιγραφή της ρότας του πλοίου του Τηλέμαχου κατά την επιστροφή του από την Σπάρτη και την Πύλο. Αν αυτή η άποψη είχε έστω και ελάχιστα ψήγματα ρεαλισμού σαφώς και μόλις πέρασε δίπλα από την Ηλεία και την Ζάκυνθο και με τον ευνοϊκό άνεμο Σιρόκο, αμέσως θα έβαζε πλώρη για την νοτιοανατολική πλευρά κάτω από τον Πόρο, χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα μιας και δεν υπήρχε στο διάμεσο κανένα νησάκι άρα και καμία υποψία ενέδρας. Η μοναδική ενέδρα που θα μπορούσε να υπάρξει αν η Ομ. Ιθάκη ήταν η Κεφαλονιά, θα ήταν αποκλειστικά και μόνο η Ζάκυνθος, μιας και άλλο νησί μεταξύ Πελοποννήσου και Πόρου δεν υπάρχει! Η στροφή προς τις Εχινάδες αποκλείει όχι μόνο τον Πόρο αλλά και περισσότερο την Παλική. Γιατί με το ίδιο παραπάνω σκεπτικό απορρίπτεται και η Παλική, που μάλλον οι τρεις συγγραφείς ψάχνουν για Υδατάνθρακες παρά για το ρυάκι του Στράβωνα, για το οποίο ο ίδιος ο Γεωγράφος δεν δίνει απολύτως καμία σοβαρή πληροφορία ή βιβλιογραφία! Κι αν αυτό το υποτιθέμενο ρυάκι μας οδηγεί σε ολόκληρη θεωρία μετατροπής μιας χερσονήσου σε νησί, τότε τι πρέπει να σκεφτούμε όταν έχουμε ένα νησί, όπως είναι η Λευκάδα, που χωρίζεται από την απέναντι ηπειρωτική ακτή με 22.500 στρ. και κάποιοι επιμένουν ότι αυτό είναι χερσόνησος;
14. Γιατί το Θιάκι και η Κεφαλονιά δεν μπορεί ποτέ να είναι η Ομηρική Ιθάκη, επειδή, όπως προαναφέραμε, αυτά τα δύο είναι σαφώς απέναντι και κοντά στην Ηλεία, σε αντίθεση με την Ιθάκη, που δεν ήταν κοντά. Τα σημερινά Θιάκι και Κεφαλονιά αποτελούν ένα αιώνιο ζεύγος νησιών, όπως ήταν στην Ομηρική εποχή το Δουλίχιο με τη Σάμη κι αυτό καθορίζεται από τη φράση «Δουλίχιόν τε Σάμη τε», που τα δύο -τε- χαρακτηρίζουν πολύ κοντινότατη σχέση και εν προκειμένω πολύ κοντινή σύνδεση ή απόσταση, κι επειδή είναι νησιά ακίνητα σημαίνει ότι αποτελούν ένα αιώνιο ζευγάρι. Συνεπώς το ζευγάρι αυτό νησιών (Δουλίχιο και Σάμη), κατά τον Όμηρο, αντιπροσωπεύει την Κεφαλονιά και το Θιάκι! Άλλωστε η Ομ. Ιθάκη ήταν «πανυπερτάτη προς ζόφον», που αυτό δεν μπορεί να χαρακτηρίσει κανένα από τα δύο απόλυτα κοντινά νησιά, γιατί κανένα από τα δύο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «πανυπέρτατο» ως προς το άλλο!
15. Τοποθετείστε την Ομ. Ιθάκη στην Λευκάδα με βάση την έκφραση «πανυπερτάτη προς ζόφον» νήσος, που μπαινοβγαίνει κανείς καθημερινά με πορθμείο, την Αστερίδα, στο νησί Αρκούδι, που είναι ακριβές αντίγραφο της Αστερίδας, την Ομ. Σάμη στο σημερινό Θιάκι, το πολύσταρο και πλούσιο σε γεωργικές παραγωγές, το πολυπληθές και με πλούσιους Γαιοκτήμονες, από τα σπίτια των οποίων προέρχονταν οι μισοί Μνηστήρες της Πηνελόπης (52 από τους 108), με πολύ μεγάλη ναυτική δύναμη, που ταξίδευε στην Μεσόγειο, το Δουλίχιο λοιπόν στην Κεφαλονιά, που είναι το μεγαλύτερο νησί της Επτανήσου και την Ζάκυνθο στην σημερινή Ζάκυνθο και θα διαπιστώσετε την απόλυτη σχεδόν ταύτιση με το Ομηρικό κείμενο! Τότε θα διαπιστώσετε ποια είναι η «πανυπερτάτη προς ζόφον» νήσος, ποια είναι τα πολύ κοντινά νησιά «Δουλίχιόν τε Σάμη τε» και ποια η «υλήεσσα» Ζάκυνθος! Και δεν το βεβαιώνει μόνο ο Όμηρος, αλλά μας το επιβεβαιώνουν και ο Βιργίλιος στην Αινειάδα του και ο Οβίδιος στις Μεταμορφώσεις του με απολύτως την ίδια σειρά.
16. Η μεταφορά των ονομάτων έγινε όπως συνήθως, με την Κάθοδο των Δωριέων αλλά και άλλων φιλών προς τα Νότια. Η σχετικά εύκολη πρόσβαση στην κοντινή προς την Ακαρνανία Ομ. Ιθάκη (βλ. σημερινή Λευκάδα) οδήγησε τους Δωριείς να περάσουν μέσα και να πιέσουν τους Ιθακήσιους, οι οποίοι πιεζόμενοι από τους Δωριείς, πήραν τα πλοία τους και μετακόμισαν στο πιο κάτω νησί της Σάμης, στο οποίο δεν είχαν τότε πρόσβαση οι Δωριείς! Αυτό είχε σαν συνέπεια να δημιουργήσουν ασφυκτική κατάσταση στους Σάμιους, οι οποίοι μετακινήθηκαν εύκολα στο απέναντι κοντινό και τεράστιο νησί Δουλίχιο και δημιούργησαν τον οικισμό της Σάμης, η οποία στη συνέχεια έγινε μία ισχυρή πόλη με ένα πολύ καλό Κάστρο να την περιβάλλει και να αποτελεί μία πόλη από την Τετράπολη. Πρέπει να σημειώσουμε εδώ ότι υπάρχει χωριό Δόλιχα κοντά στο βραχονήσι Δασκαλιό, το οποίο μετονόμασαν για προφανείς λόγους σε ΕΥΡΕΤΗ και τον κόλπο Δόλιχα μετονόμασαν κι αυτόν με το ίδιο όνομα. Αν όμως δείτε Αγγλικούς Χάρτες θα διαπιστώσετε την αλήθεια με τα ονόματα που σας αναφέραμε. Επίσης μέχρι το 1900 στο Φισκάρδο ο Δήμος ονομάζονταν ΔΗΜΟΣ ΔΟΥΛΙΧΙΟΥ!!!
17. Κανείς Λαός απ’ αυτούς που πέρασαν και εγκαταστάθηκαν στη Ακαρνανία δεν άφησε κανένα ίχνος στην Λευκάδα, που σημαίνει ότι ήταν πάντα νησί και οι ορεσίβιες φυλές ούτε σκέφτηκαν και ούτε προσπάθησαν να μπουν στο νησί της Λευκάδας τότε Ιθάκης.
18. Το ταξίδι από Πύλο μέχρι το Νότιο μέρος της Ιθάκης είχε διάρκεια περίπου 18 ώρες. Ξεκίνησαν το μεσημέρι από Πύλο και έφτασαν το πρωί με το χάραμα στο Νότιο τμήμα της Ομ. Ιθάκης, στον Κόλπο Αφτέλι. Μάλιστα στο Κατάκωλο έφτασαν την ώρα που σκοτείνιαζε άρα Πύλος – Κατάκωλο = 48 ν.μ. με πορεία κοντά στην ακτή και τα υπόλοιπα 70 σαφώς μακριά από την Ακτή με ελιγμό προς Εχινάδες για να πάρουν τον πολύ ενισχυμένο Σιρόκο από την Θεά Αθηνά. Η διάρκεια Πύλος Κατάκωλο κράτησε περίπου 8 ώρες με ταχύτητα περίπου 6 ν.μ την ώρα και μετά που έστριψαν προς Εχινάδες και στη μέση άλλαξαν πορεία κατευθυνόμενοι προς την Ομ. Ιθάκη και με την ενδυνάμωση του Σιρόκου από την Θεά Αθηνά ξεπέρασε τα 7 ν.μ την ώρα για να φτάσει πολύ κοντά στην περιοχή που διαβιούσε ο Εύμαιος, (στον Κόλπο Αφτέλι), όπου είχε ήδη φτάσει και ο Οδυσσέας, που τον άφησαν οι Φαίακες στον κόλπο του Φόρκυνα, που ακριβές αντίγραφό του είναι το μοναδικό λιμάνι – κόλπος στα Σύβοτα (συς + βόσκω). Ο Κόλπος Αφτέλι και ο Κόλπος Συβότων είναι πολύ κοντά στην περιοχή που τοποθετείται η περιοχή που διαβιούσε ο Εύμαιος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου